Klachtenregeling, cliëntvertrouwenspersoon en Geschillencommissie

Klachtenregeling, cliëntvertrouwenspersoon en geschillencommissie

Stichting Eykenburg levert zorg naar de wensen en behoeften van de cliënt. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent over de zorg- en dienstverlening die wij bieden. In dat geval wil Stichting Eykenburg samen met de cliënt zoeken naar een oplossing.

 

Om gezamenlijk tot een oplossing te komen hanteren wij u de volgende klachtenregeling:

  1. U bespreekt de klacht met de teamleider van de afdeling waar de klacht speelt.
  2. Mocht dit gesprek niet leiden tot een bevredigende oplossing, dan bespreekt u uw klacht met de sectormanager zorg en begeleiding, Brigitte Kooijman.
  3. Wanneer u er ook met haar niet uitkomt verzoeken wij u uw klacht schriftelijk kenbaar te maken aan de bestuurder van Stichting Eykenburg, de heer drs. A. Reede.
  4. Als laatste optie kunt u zich wenden tot de Geschillencommissie.

 

Geschillencommissie

De Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) schrijft voor dat alle zorgaanbieders moeten zijn aangesloten bij een door het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport erkende geschilleninstantie. Stichting Eykenburg is aangesloten bij De Geschillencommissie Zorg.

Telefoonnummer: 070-3105380

Website:  www.degeschillencommissiezorg.nl.

 

Klachtenbemiddeling

Wij zijn van mening dat u recht heeft op een onafhankelijke visie op uw klacht en bemiddeling bij het oplossen van de kwestie. Deze mogelijkheid kunnen wij u bieden in de vorm van Quasir, Expertisecentrum Klachten Zorg en Welzijn.

Quasir is een onafhankelijk expertisecentrum op het gebied van klachtbehandeling, klachtbemiddeling, klachtmanagement en cliëntentevredenheid in zorg en welzijn. Quasir biedt onafhankelijk onderzoek, advies en bemiddeling bij zaken waar cliënten ontevreden zijn en organisaties kwaliteitsverbetering wensen en klachten willen voorkomen.

 

Uiteindelijk is het altijd ons streven de kwaliteit van onze diensten te blijven verbeteren. Daarom zoeken we al bij het aangeven van mogelijke onvrede graag samen naar een oplossing.

 

 

Cliëntvertrouwenspersoon

De klachtenfunctionaris biedt in de rol van cliëntvertrouwenspersoon in eerste instantie vooral een luisterend oor. U kunt bij haar terecht met uw verhaal. Vervolgens bespreekt zij met u of er vervolgstappen nodig zijn en welke mogelijkheid u hiervoor heeft. 

 

Voor meer informatie, bemiddeling bij uw klacht of de Cliëntvertrouwenspersoon kunt u contact opnemen met:

Mevrouw Linda de Boon, klachtenfunctionaris bij Quasir

Telefoonnummer: 06-48445538

E-mailadres: bemiddeling@quasir.nl