Over ons
Zorg in uw eigen omgeving
Slider

Klachtenregeling, cliëntvertrouwenspersoon en geschillencommissie

 

Wij streven ernaar om u de best passende zorg- en dienstverlening te bieden, aansluitend op u wensen, behoeften en mogelijkheden. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent over onze zorg- en dienstverlening. In dat geval willen wij samen met de cliënt zoeken naar een oplossing.

 

Wij hanteren de volgende klachtenregeling voor het komen tot een oplossing:

  1. U bespreekt uw klacht met de teamleider van de betreffende afdeling.
  2. Lukt het niet om met de teamleider te komen tot een passende oplossing? Dan bespreekt u uw klacht met de sectormanager Zorg en Begeleiding, Brigitte Kooijman.
  3. Indien u er met de sectormanager ook niet uitkomt, kunt u uw klacht schriftelijk kenbaar maken aan de Raad van Bestuur van Stichting Eykenburg, de heer drs. A. Reede.
  4. Mocht ook dit niet leiden tot een bevredigende oplossing, kunt u zich wenden tot de Geschillencommissie.

 

De Geschillencommissie

Vanuit de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) dienen alle zorgaanbieders aangesloten te zijn bij een door het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport erkende geschilleninstantie. Stichting Eykenburg is aangesloten bij De Geschillencommissie Zorg. U kunt de Geschillencommissie bereiken via 070 – 310 53 80. Meer informatie leest u terug op de website www.degeschillencommissiezorg.nl.

 

Klachtenbemiddeling

Het is ons streven om de kwaliteit van onze diensten te verbeteren. Daarom zoeken wij bij het aangeven van mogelijke onvrede graag samen naar een oplossing. Voor een onafhankelijke visie op uw klacht en bemiddeling bij het oplossen van een kwestie kunt u gebruik maken van een onafhankelijk expertisecentrum, Quasir. Wij zijn van mening dat u hier recht op heeft. Quasir is gespecialiseerd in klachtbehandeling, klachtbemiddeling, klachtmanagement en cliënttevredenheid in zorg en welzijn. Quasir biedt onafhankelijk onderzoek, advies en bemiddeling bij situaties waarbij cliënten ontevreden zijn en helpt organisaties die kwaliteitsverbetering wensen en klachten willen voorkomen.

 

Cliëntvertrouwenspersoon

De klachtenfunctionaris biedt in de rol van cliëntvertrouwenspersoon in eerste instantie vooral een luisterend oor. U kunt bij haar terecht met uw verhaal. Vervolgens bespreekt zij met u of er vervolgstappen nodig zijn en welke mogelijkheid u hiervoor heeft. 

 

Voor meer informatie, bemiddeling bij uw klacht of de Cliëntvertrouwenspersoon kunt u contact opnemen met:
Mevrouw Mieneke Muntendam, klachtenfunctionaris bij Quasir
Telefoonnummer: 06 – 83 56 69 46
E-mailadres:Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

Back to top