Begeleiding aan huis
Onze aanpak is gebaseerd op persoonlijke aandacht, respect en vertrouwen, en actieve samenwerking. Uw wensen staan centraal en samen stellen we een plan op dat past bij uw situatie. We respecteren uw privacy en zorgen ervoor dat alle gesprekken vertrouwelijk blijven. Ook houdt u de regie over uw eigen welzijn, terwijl wij ondersteuning bieden waar dat nodig is.
Wat kunt u verwachten?
1. Intakegesprek: In het eerste gesprek leren we elkaar kennen en bespreken we uw wensen en verwachtingen. Dit gesprek biedt ook gelegenheid om eventuele vragen te stellen en praktische zaken door te nemen.
2. Persoonlijk plan: Op basis van dit gesprek maken we samen een persoonlijk (zorg)plan. Dit is de basis voor de begeleiding die u krijgt.
3. Huisbezoeken: We komen regelmatig bij u thuis om te kijken hoe het gaat en om te helpen bij eventuele uitdagingen.
4. Ondersteuning en advies: Naast de huisbezoeken bieden wij ondersteuning en advies bij het organiseren en de invulling van het dagelijks leven. Hierbij kunt u denken aan het maken en nakomen van afspraken met diverse instanties en het opbouwen en onderhouden van een sociaal netwerk. Indien wenselijk kan de begeleider thuis u ook ondersteunen bij het aanvragen van andere zorg en ondersteuning.
5. Evaluatie: We evalueren regelmatig hoe het gaat en passen het plan aan waar nodig, zodat u de best mogelijke zorg en ondersteuning krijgt.
Welke indicatie is nodig?
De begeleiding wordt geboden vanuit de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) van de gemeente Den Haag of via de Wet langdurige zorg. Wij helpen u graag bij het aanvragen van een Wmo-indicatie. U kunt deze ook zelf aanvragen via de website van de gemeente Den Haag via Aanvragen Wmo indicatie. Zodra de indicatie rond is, kunnen we de begeleiding starten.
Contact
Wilt u meer weten over onze begeleiding aan huis of wilt u deze aanvragen? Neem gerust contact op via 070 – 750 7000 of mail naar clientcontactcentrum@eykenburg.nl.