Kwaliteitsbeeld

Aandacht voor kwaliteit bij Stichting Eykenburg

Bij Stichting Eykenburg zetten we ons dagelijks in voor de best mogelijke zorg en ondersteuning van onze bewoners en cliënten. Onze kernwaarden – persoonsgericht, vrijheid, zorgzaam en lef – vormen de basis van alles wat we doen. Deze waarden zijn de drijvende kracht achter onze missie; “Onze bewoners, cliënten en medewerkers ervaren elke dag als waardevol en betekenisvol”.

We zijn continu bezig de zorg en het welzijn binnen onze organisatie te verbeteren. We behouden wat goed gaat en versterken dit. We gaan actief op zoek naar verbetermogelijkheden door te reflecteren en evalueren, samen met onze bewoners en cliënten. Dat houdt ons scherp om de persoonsgerichte zorg te leveren die van waarde is voor onze cliënten en bewoners.

Generiek Kompas

Vanaf 1 juli 2024 is het Generiek Kompas geïntroduceerd, een nieuw kwaliteitskader voor de langdurige zorg, gericht op de kwaliteit van bestaan. Het Generiek Kompas vervangt de eerdere kwaliteitskaders voor verpleeghuiszorg, wijkverpleging en thuiszorg. In het Generiek Kompas staat aangegeven dat iedere organisatie een Kwaliteitsbeeld opstelt. Het Kwaliteitsbeeld beschrijft wat onze bewoners en cliënten mogen verwachten van de kwaliteit van onze zorg en dienstverlening. Het geeft aan hoe wij investeren in het continu verbeteren van onze organisatie en daarmee onze zorg en dienstverlening.

Vijf bouwstenen

In ons Kwaliteitsbeeld reflecteren we op de vijf bouwstenen van het Generiek Kompas. Deze bouwstenen geven richting aan hoe wij als organisatie de zorg organiseren, netwerken bouwen, het werk efficiënt indelen, ons blijven ontwikkelen en de kwaliteit van zorg voortdurend verbeteren. Ze sluiten goed aan op de strategische koers van Stichting Eykenburg.

Organisatiebeeld Eykenburg

Kwaliteitsbeeld 2025

In het Kwaliteitsbeeld van Stichting Eykenburg leest u wat wij in 2024 hebben gerealiseerd en krijgt u inzicht in wat wij in 2025 gaan (door)ontwikkelen. Dit document geeft inzicht in de kwaliteit van onze zorg en de ervaringen van onze cliënten, medewerkers en medezeggenschapsorganen. En de wijze waarop wij continu verbeteren.

De actiepunten voor 2025 zijn uitgewerkt in verschillende projecten en werkgroepen. De ondernemingsraad, de cliëntenraad, de professionele adviesraad en de raad van toezicht zijn betrokken bij het ontwikkelen van het kwaliteitsbeeld. Elk kwartaal rapporteren wij in onze kwartaalrapportages de voortgang hiervan.

Benieuwd naar de wijze waarop Stichting Eykenburg bijdraagt aan de kwaliteit van bestaan van onze cliënten en bewoners? Lees dan graag ons Kwaliteitsbeeld 2025.

ZorgkaartNederland

Cliënttevredenheid

De tevredenheid van onze cliënten staat centraal in ons kwaliteitsbeleid. Elk jaar meten we deze via verschillende kanalen, zoals MDO’s en reviews op ZorgkaartNederland. De feedback gebruiken we om de zorg af te stemmen op de wensen van onze cliënten. We waarderen het enorm wanneer cliënten ervaringen met ons delen. Zo worden we op ZorgkaartNederland gewaardeerd met een mooie 8,0. Deelt u ook uw ervaringen met ons op ZorgkaartNederland?

PREZO keurmerk

PREZO-keurmerk

We zijn trots dat Stichting Eykenburg het PREZO-keurmerk van Stichting Perspekt heeft. Dit laat zien dat we verantwoorde zorg leveren, voldoen aan de eisen van de sector en voortdurend werken aan het verbeteren van onze zorgverlening om aan de behoeften van onze cliënten te blijven voldoen.

ANBI

Stichting Eykenburg is een Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI). 

Standaardformulier publicatieplicht